Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Pomorze: Wykonawca STEŚ dla nowego przebiegu DW nr 502 poszukiwany

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
21-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
20-06-2024
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku ogłosił przetarg na opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej i materiałami do decyzji środowiskowej dla zadania polegającego na budowie odcinka drogi wojewódzkiej nr 502 w nowym śladzie wraz z przeprawą mostową. Nowy fragment umożliwi ominięcie Rybiny i zabytkowych mostów zwodzonych w tej miejscowości.

Licząca zaledwie 14 kilometrów długości droga wojewódzka nr 502 to krótka, ale ważna trasa na Żuławach Wiślanych w województwie pomorskim. Łączy Nowy Dwór Gdański ze Stegną. Równolegle do większości trasy, przeważnie w jej bezpośrednim sąsiedztwie, przebiega wąskotorowa linia kolejowa Żuławskiej Kolei Dojazdowej. W rejonie miejscowości Rybina DW nr 502 przekracza dwie rzeki, Szkarpawę i Wisłę Królewiecką, na mostach zwodzonych. Warto dodać, że pierwszą z wyżej wymienionych rzek przekracza także wspomniana linia kolejowa – na jedynym w Polsce kolejowym moście obrotowym.

Mosty drogowe w Rybinie powstały w 1934 roku. W sezonie żeglarskim są otwierane w określonych godzinach. Mają one status zabytków. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku planuje zmianę przebiegu DW nr 502 w celu ich ominięcia. Planowana inwestycja obejmuje budowę niespełna 1,5-kilometrowego odcinka wraz z przeprawą mostową. W tym celu ogłoszony został przetarg na opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej oraz materiałami niezbędnymi do złożenia wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.


OpenStreetMap

Jak czytamy w opisie zamówienia, planowany odcinek połączy skrzyżowania z drogą gminną nr 266 oraz drogą powiatową nr DP2324G. Podobnie jak w przypadku istniejącego przebiegu, będzie przekraczać Szkarpawę i Wisłę Królewiecką. Trasa ma zostać poprowadzona przez tereny rolnicze, wały przeciwpowodziowe, mokradła, zieleń wysoką, zabudowę gospodarczą oraz obszar otuliny Parku Krajobrazowego Mierzeja Wiślana i obszar chronionego krajobrazu rzek Szkarpawy i Tugi. W ramach zadania wykonawca w pierwszej kolejności opracuje wstępną koncepcję programową oraz materiały do decyzji środowiskowej, w tym wniosek o jej wydanie wraz z raportem o oddziaływaniu inwestycji na środowisko. W drugim etapie powstaną koncepcja programowa, program funkcjonalno-użytkowy oraz studium wykonalności.

Celem inwestycji jest zapewnienie parametrów technicznych DW nr 502 na poziomie adekwatnym względem bieżącego i prognozowanego natężenia ruchu, dzięki czemu ruch zostanie usprawniony. Ma być nie tylko szybciej, ale również bezpieczniej. Dodatkowo z miejscowości Rybina wyprowadzony zostanie ruch tranzytowy, co przełoży się na poprawę standardu życia lokalnej społeczności. Nowy odcinek ma spełniać standardy właściwe drogom klasy technicznej G, co oznacza m.in. szerokość pasa ruchu na poziomie 3,5 metra i parametry w zakresie nośności umożliwiające przenoszenie obciążeń rzędu 115 kN na oś. Dwa orientacyjne warianty przebiegu wskazane w dokumentacji przetargowej przez zamawiającego zakładają umiejscowienie nowego fragmentu na wschód od istniejącego.

Zamówienie powinno zostać zrealizowane w ciągu 17 miesięcy, począwszy od dnia podpisania umowy. Głównym kryterium oceny ofert w przetargu będzie cena – z tego tytułu potencjalni wykonawcy będą mogli uzyskać do 60% punktów. Zamawiający przewidział także dwa kryteria pozacenowe. Maksymalnie 30% punktów będzie mogło zostać przyznanych za doświadczenie zawodowe personelu wykonawcy. Do 10% punktów przewidziano z tytułu długości okresu gwarancji. Oferty w przetargu będzie można składać do 18 lipca bieżącego roku do godziny 9:00. Pięć minut później zostaną otwarte.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Co z tym elektronicznym dziennikiem budowy?

Inżynieria i innowacje

Co z tym elektronicznym dziennikiem budowy?

Redakcja 05 sierpnia 2024

861 mln zł na budowę dwupoziomowych skrzyżowań kolejowo-drogowych

Drogi i autostrady

861 mln zł na budowę dwupoziomowych skrzyżowań kolejowo-drogowych

Ministerstwo Infrastruktury 05 sierpnia 2024

Lubuskie. Będzie rozbudowa DK-92

Drogi i autostrady

Lubuskie. Będzie rozbudowa DK-92

Grzegorz Rekiel 05 sierpnia 2024

Zobacz również:

Ważny krok do budowy S17 koło Zamościa

Drogi i autostrady

Ważny krok do budowy S17 koło Zamościa

ep. 05 sierpnia 2024

Wielkopolska: Jest przetarg na rozbudowę fragmentu DK nr 25

Drogi i autostrady

Duży przetarg drogowy na Mazowszu. Skaryszew zyska obwodnicę

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Co z tym elektronicznym dziennikiem budowy?

Inżynieria i innowacje

Co z tym elektronicznym dziennikiem budowy?

Redakcja 05 sierpnia 2024

861 mln zł na budowę dwupoziomowych skrzyżowań kolejowo-drogowych

Drogi i autostrady

861 mln zł na budowę dwupoziomowych skrzyżowań kolejowo-drogowych

Ministerstwo Infrastruktury 05 sierpnia 2024

Lubuskie. Będzie rozbudowa DK-92

Drogi i autostrady

Lubuskie. Będzie rozbudowa DK-92

Grzegorz Rekiel 05 sierpnia 2024

Zobacz również:

Ważny krok do budowy S17 koło Zamościa

Drogi i autostrady

Ważny krok do budowy S17 koło Zamościa

ep. 05 sierpnia 2024

Wielkopolska: Jest przetarg na rozbudowę fragmentu DK nr 25

Drogi i autostrady

Duży przetarg drogowy na Mazowszu. Skaryszew zyska obwodnicę

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5